2008. április 10., csütörtök

Reklám sokk


Mivel az evidens, hogy a dohányzás káros, nehéz új üzenettel előrukkolni a dohányzás ellenes reklámokban. Marad a vizuális sokkolás. Új angol példák erre.

Angliában új, sokkoló hirdetésekkel igyekeznek a dohányzókat rávenni arra, hogy hagyjanak fel káros szokásukkal. A helyi ántsz (National Health Service) kampányának plakátjain az emberek arca nemcsak a fájdalomtól torzult el. Egy szájukba akasztott horgászhorog húzza fejüket felfelé, így illusztrálva, hogy függőnek lenni nem normális állapot. Azt is könnyű a képekhez hozzágondolni, hogy egy átlagos nikotinfüggő, aki a plakát szövege szerint körülbelül 5000 cigit szív el évente, olyan nehezen kap levegőt szétcigizett tüdejével, mint egy kifogott hal a parton.

Más szemszögből közelíti meg a dohányzás romboló hatását a DRAFTFCB ügynökség, ami egy gyermekrák ellen küzdő szervezet számára készítette reklámját. A dohányzás nemcsak öngyilkosság. Gyilkosság is – ez a plakát üzenete, amin keservesen zokogó, fuldokló gyerekfejeket láthatunk, "füst-zacskóval" a fejükön.

Azt nem vitatjuk, hogy ezek a képek kellően riasztóra sikeredtek, de könnyen lehet, hogy azok, akik a hirdetéseket látva viszolyogva elfordítják a fejüket, ugyanezzel a mozdulattal tovább is állnak, anélkül, hogy akár egy másodpercig is elgondolkodtak volna szokásaik megváltoztatásán.

forrás: borsa.hu

Nincsenek megjegyzések: